16 trucuri pe care trebuie să le ştie orice băutor de cafea

16 trucuri pe care trebuie să le ştie orice băutor de cafea

1. Boabele de cafea robusta conțin de două ori mai multă cofeină decât arabica. 
Drip coffee-ul poate conține mai multă cofeină decât un espresso, în funcție de boabele și cantitatea folosite.

2. Consumul de cafeină îți poate oferi un boost de energie necesar pentru un antrenament foarte eficient. 

3. Nu îți păstra toată cafeaua la frigider! Cea mai bună alegere este să găsești un container pentru cafea în care să pui cantitatea pe care o consumi săptămânal. Apoi să îl lași undeva la temperatura camerei. Restul cafelei poate fi păstrat la frigider.

4. Folosește o presă franceză pentru prepararea cafelei acasă. Astfel, cele mai importante arome și uleiuri ale boabei de cafea vor rămâne în cana ta și nu în filtrul de cafea.

5. Mitul conform căruia vara se beau doar băuturi reci pentru a te revigora este fals. Studiile au dovedit că o băutură caldă sau chiar fierbinte îți va ajuta organismul să se relaxeze și să se răcorească. 

6. Ideal este sa macini cafeaua chiar înainte să o prepari. Dacă totuși nu reușești să faci asta zilnic, ține cont de regula celor două săptămâni: cafeaua are cel mai intens gust în primele două săptămâni de la prăjire.

7. Nu reîncălziţi niciodată cafeaua. Folosiţi un recipient termoizolant dacă vreţi să beţi din aceeaşi cafea şi peste 20 de minute.

8. Încearcă să folosești apă îmbuteliată pentru a face cafeaua și vei observa diferența.

9. Rețeta standard pentru a prepara cafeaua este urmatoarea: se adaugă în ibric tot atatea cești de cafea câte vrei să obții, plus încă o jumătate de cană. Se adaugă 2 lingurițe cu vârf de cafea la o ceașcă.

10. Apa prea fierbinte accentuează amărăciunea din cafea. Așadar, recomandăm fierberea la foc mic; astfel, cafeaua își lasă întreaga aromă în apă.

11. Curăță vasele de depozitare și moara de cafea la fiecare câteva săptămâni pentru a elimina orice acumulare uleioasă. Cel puțin lunar spală-le cu o soluție puternică de oțet, inclusiv filtrul de cafea, pentru a dizolva depunerile minerale. 

12. O jumătate de linguriță de scorțișoară pe zi poate să-ți scadă tensiunea, colesterolul rău și să te țină departe de diabetul de tip 2. În același timp, îți ține nivelul de zahăr din sânge sub control, astfel încât să nu ai fluctuații mari de energie. 

13. Cercetătorii de la Universitatea din Texas au căutat temperatura care pune cel mai mult în valoare aroma cafelei. După ce au testat pe 300 de persoane, au ajuns la concluzia că aceasta este 57 grade Celsius.

14. Suntem obișnuiți să ne bem cafeaua la prima oră, însă acesta este cel mai nepotrivit interval de timp. Până în ora 9:30am, nivelul de cortizol din sânge este înalt și începe să scadă abia după această oră. Astfel, între 9:30 și 11:30am, respectiv 1pm - 5pm, avem cea mai mare nevoie de cafea.

15. Dacă bei o cafea înainte să tragi un pui de somn de 20-30 de minute, te vei trezi în formă maximă.

16. Pentru o cafea sățioasă și energizantă trebuie doar să adaugi două linguri de unt nesărat în ea, apoi să o amesteci în blender 20-30 secunde până devine cremoasă ca un Latte

COMENTARII 2

Vasile Cracut Stoicescu

Vasile Cracut Stoicescu 2016-05-27 21:31:24

pentru o cafea satioasa si energizanta trebuie doar sa adaugi doua linguri de unt nesarat in ea ,apoi sa o amesteci in blender 20=30 secunde pana devine cremoasa ca un Latte

Andreea Asavoaei

Andreea Asavoaei 2016-06-25 18:55:35

E foarte bine de stiut.